71 / 100

Bijzondere voorbeelden

  • Supermarkten plaatsen altijd producten met de hoogste winstmarge op hun “gouden schap”.
  • Patiënten genezen op miraculeuze wijze na een placebo-operatie aan hun knie, waarbij de patiënt alleen verdoofd is en geen operatie heeft ondergaan.
  • Snelle sportwagens zijn vaker rood van kleur vanwege de associatie met kracht.

Prangende vragen

  • Welke zakelijke ideeën kan ik creeren die ik zelf nooit had kunnen bedenken?
  • Welke nieuwe strategieën kan ik gebruiken voor mijn zakelijke uitdagingen?
  • Waar voelt mijn doelgroep zich op intrinsiek niveau het meest tot aangetrokken?

Je zult de ontdekken wat je doelgroep denkt, in vergelijking met hoe ze zich gedragen en handelen, hierdoor creëer je meer naamsbekendheid en nieuwe inzichten.

groei, influencer, Marco Kool, trends en ontwikkelingen, naamsbekendheid, den haag, linkedin, verander je perspectief
Resultaat

Neuro Design Lab werkt samen met professionals om hen te helpen hun zakelijke uitdagingen aan te pakken.

  1. We kijken naar een bestaand of nog te realiseren sociaal experiment, om je inzichten en ideeën te geven waar je anders waarschijnlijk niet op was gekomen.
  2. Of een periode van intensieve coaching op basis van jouw specifieke onderwerp.

In een sociaal experiment kun je zien hoe menselijke hersenen op professioneel niveau en voor professioneel gebruik beïnvloed kunnen worden. Het toont het overlappende gedrag van de doelgroep en waartoe ze zich onbewust het meest aangetrokken voelen.

Leer nieuwe technieken, ideeën of producten kennen, die je misschien nog niet eerder hebt overwogen.

Sociaal experiment

In het kader van Neuro Design Lab is een sociaal experiment, een bestaand of een nog te creëren sociaal experiment.

Dit is een procedure uitgevoerd in een bepaalde setting en onder bepaalde voorwaarden om het effect te kunnen zien. Dit kan bijvoorbeeld een psychologisch experiment of prank zijn.

Professionele uitdaging

Neuro Design Lab definieert een professionele uitdaging, als een onderwerp waar jij als ondernemer tegenaan loopt en al langere tijd minder makkelijk een goede oplossing voor kunt vinden. Problemen die wellicht lastig op te lossen zijn, door verschillende factoren. Er zijn vele voorbeelden te noemen. Hieronder enkele voorbeelden om je een idee te geven:

  • Een structureel tekort aan gespecialiseerd zorg-personeel, waardoor grote wachtlijsten ontstaan.
  • Parkeeroverlast en veel klachten van bewoners, door een tekort aan parkeerplaatsen.
  • Veel ziektegevallen en rechtzaken, door ongevallen bij magazijnwerkers.

De gedeelde noemer voor deze problemen vraagt vaak een oplossing vanuit een andere invalshoek, dan waar er tot nu toe naar gekeken is.

influencer Marco Kool

Mijn naam is Marco Kool. Ik kreeg veel vragen uit mijn professionele netwerk, om te delen over nieuwe invalshoeken. Deze behoefte uit mijn netwerk, om op een andere manier naar zakelijke uitdagingen te kijken, inspireerde me om Neuro Design Lab te creëren.

Met Neuro Design Lab creëer ik een reis voor de klant, waarbij ik informatie deel en mensen meer leer over dit onontdekte werkveld en vergaar zo naamsbekendheid voor je bedrijf.

Deze informatie toont nieuwe manieren om naar zakelijke uitdagingen voor organisaties te kijken, gecorreleerd aan en geïnspireerd door bestaande of nog te creëren sociale experimenten vanuit een influencer-perspectief.

Meer over Marco Kool